Υγεια

Ο πλανήτης αλλάζει, η διατροφή αλλάζει

Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν συνεχώς, όπως άλλωστε και ο κόσμος μας. Η πανδημία έδωσε μεγαλύτερη ώθηση σε ήδη υπάρχουσες κατευθύνσεις ή δημιούργησε νέες. Σύμφωνα με το synergytaste.com για το 2021-2022 υπάρχουν τέσσερις κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις:

1) Η φύση μάς δίνει το ρυθμό

Οι καταναλωτές αναζητούν μεγαλύτερη αίσθηση ευεξίας, να ζουν σε αρμονικό ρυθμό με τη φύση. Τείνουν να υιοθετούν μια πιο προληπτική στάση σχετικά με την υγεία τους παρά αντιδραστική. Δίνεται έμφαση στα συμπληρώματα διατροφής και στις λεγόμενες «λειτουργικές» τροφές (“functional food”), δηλαδή τροφές που έχουν πρόσθετα θρεπτικά συστατικά από τα ήδη υπάρχοντα, όπως π.χ πρωτεΐνη.

2) Αναζητάμε την περιπέτεια

Η πανδημία έδωσε στους καταναλωτές την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες εμπειρίες φαγητού και ποτού στο σπίτι. Η αγάπη των καταναλωτών για τις παγκόσμιες κουζίνες, τα premium ποτά και τον ποιοτικό καφέ τούς φέρνει πιο κοντά σε νέες γευστικές εμπειρίες.

Υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος εκεί έξω για να ανακαλύψουμε από την αρχή!

3) Καλό για μένα – καλό για τον πλανήτη

Οι καταναλωτές γνωρίζουν τον αντίκτυπο που έχουν στον πλανήτη οι πράξεις και οι διατροφικές τους συνήθειες. Ο πλανήτης επιστρέφει πίσω ό,τι παίρνει – είναι μια αμοιβαία σχέση.

Οι πιο ευαισθητοποιημένοι αλλά και οι πιο ευέλικτοι καταναλωτές αναζητούν συχνότερα φυτικά προϊόντα με καλές και αυθεντικές γεύσεις. Ο COVID-19 έχει επιταχύνει μια ήδη αυξανόμενη τάση προς τα φυσικά προϊόντα.

Επίσης, μετά τον COVID-19, οι καταναλωτές παγκοσμίως ανησυχούν περισσότερο για το περιβάλλον, με το 35% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στους ισχυρισμούς βιωσιμότητας (έρευνα FMCGurus).

4) Επιθυμία για σύνδεση

Οι άνθρωποι λαχταρούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, τη δημιουργία και ανάσυρση αναμνήσεων, αποκτούν νοσταλγική διάθεση που τους φέρνει πιο κοντά στις οικογένειές τους και σε άλλες εποχές/γενιές. Αναζητούν παλιές παραδοσιακές γεύσεις που θυμίζουν την παιδική τους ηλικία.

Ισχυροποιούνται στην αγορά τα brands με κοινά ενδιαφέροντα και κοινή κουλτούρα με τους καταναλωτές: οι καταναλωτές μπορούν να συνδεθούν συναισθηματικά με αυτά, να βρουν την ταυτότητά τους μέσα σε αυτά.